EN MÅNAD

Igår firade jag en månad i Tanzania!! Tiden går så sjukt fort. Jag har verkligen kommit in i allt nu och känner mig mycket säkrare vad jag än gör, det är skönt. Och det blir roligare och roligare på projektet för varje dag eftersom man lär känna barnen bättre hela tiden. Just nu är det jag, Josie och Niamh som tillsammans har hand om Gruop B på KYGN. Det är runt 20 barn, 4-5 år. Så goa!! Har lärt mig alla namn och på vilken nivå alla är så det är lättare att ge uppgifter och hjälpa dom. Det är alltid en lokal lärare med oss också så det vi gör är uppgifter till barnen och så frösöker vi sitta med dom en och en så mycket det går och hjälpa dom. Men ibland är läraren borta och då får vi ha dom helt själva, brukar bli kaos eftersom dom inte förstår någon engelska men det är kul också. I måndags hade jag dom helt själv eftersom läraren var på sjukhuset och dom andra på safari, men det gick faktiskt jättebra!!

Jag är den av oss tre som stannar längst så nu ska jag även vara ansvarig över "sjukvården" som barnen får på skolan. Vi hjälper dom att behandla enkla saker (utslag, ringorm, vitaminbrist osv.) och dom dagarna som Michelle, the  manager, inte är där ska jag göra det. Jättekul!! Men jag kommer nästan garanterat få ringorm minst en gång innan jag åker hem, mindre kul... Vill inte ha ormar som kryper innanför min hud. Men det är inget farligt och går över med salva så det får det vara värt. 

Ikväll har jag och Josie varit på yoga! Utomhus i solnedgången, det var kul. Och igår hade vi en Camp Fire här på hostelet, så mysigt! Annars händer det inte så jättemycket här på veckorna. Vi är på våra olika projekt, går lite i stan ibland, är ute och springer ibland och hittar på saker ibland. 

Hoppas allt är bra hemma!! (längtar inte efter regnet) Natti!

Kommentarer
Postat av: Maja

Men ringorm är väll inte om orm?? Blää

Svar: Nej som tur var inte, trodde det ett tag haha, det ser ut så, men det är bara äckliga sår typ
Johanna

2012-10-05 @ 09:26:24
Postat av: Erika

Ah johanna! du hade klarat av 40 barn om de skulle va så! du är grym med barn!!

ha den äran på 1 månadsdagen i Tanzania (i efterhand)

kramiis / Erika

Svar: Åh fina Erika!! Tack :D Hoppas allt är bra och att du håller ställningarna i simhallen!! Kramar
Johanna

2012-10-06 @ 20:53:52
Postat av: Emsiiiiiii

I helgen fick jag ett breakdown. Inser att jag behöver träffa dig varje vecka och prata och skratta! Du är bäst!!!!
Kom hem och mys med mig snart darling!
Krampuss! <3

2012-10-08 @ 19:10:15
Postat av: Jackie

Alltså uäh. ormar?? skämtaru?? uäh. annars låter det som att du har det grymt, saknar dig jääättemycket. kyss!

2012-10-11 @ 10:53:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0